September 2014

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17. September 2014

Danny Bryant

The temperature's rising. Not immeasurable, but "Temperature Rising" is definitely one of the best albums of British blues rock so far. For some it may even be on a quality level with his 2007 "Just As I Am". Powerful it goes immediately with "Best Of Me" into the full. Bryant can immediately make clear what a brilliant and virtuoso guitarist he is.

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ACCEPT "Blind Rage"

4. September 2014

Accept

Already the comeback album "Blood Of The Nations" was a fat statement in 2010. Since then Accept can keep this level loose. Already "Stalingrad" (2012) proved: This is a reunion with substance, and also "Blind Rage" (once again produced by Andy Sneap bombastically) is hardly worse than the two excellent predecessors.

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ACCEPT „Blind Rage“

4. September 2014

Accept

Bereits das Comeback-Album „Blood Of The Nations“ war 2010 ein fettes Statement. Seitdem können Accept diesen Level locker halten. Bereits „Stalingrad“ (2012) bewies: Dies ist eine Reunion mit Substanz, und auch „Blind Rage“ (einmal mehr von Andy Sneap bombig produziert) ist kaum schlechter als die beiden ausgezeichneten Vorläufer.

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BERNIE MARSDEN "Shine"

4. September 2014

Bernie Marsden Whitesnake

Although guitarist Bernie Marsden had never disappeared from the scene and always mixed with various Whitesnake and Rory Gallagher tribute bands and events, the sound architect of the early Whitesnake hasn't been heard from such a conclusive album for a long time. One often gets the impression with "Shine" that if David Coverdale would sing here, the whole thing could be an early classical 'Snake' work.

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BERNIE MARSDEN „Shine“

4. September 2014

Bernie Marsden Whitesnake

Obwohl Gitarrist Bernie Marsden nie von der Bildfläche verschwunden war und stets bei diversen Whitesnake- und Rory Gallagher-Tribute-Bands und -Events mitmischte, hat man von dem Soundarchitekten der frühen Whitesnake lange kein so schlüssiges Album mehr gehört. Man gewinnt bei „Shine“ oft den Eindruck, dass, würde hier David Coverdale singen, das Ganze ein frühes klassisches ‘Snake-Werk sein könnte.

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DÁNJAL "Time"

25. September 2014

Danjal

Suppose Yann Tiersen had not been born French, but somewhere in the far north of Europe, and had not made instrumental music, but had also sung. - Maybe, but only maybe, he would sound like Dánjal á Neystabø and his band Dánjal.

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DÁNJAL „Time“

25. September 2014

Danjal

Angenommen, Yann Tiersen wäre nicht Franzose, sondern irgendwo im hohen Norden Europas zur Welt gekommen und würde nicht instrumental musizieren, sondern auch singen. – Vielleicht, aber nur vielleicht, würde er dann klingen wie Dánjal á Neystabø und seine Band Dánjal.

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DANNY BRYANT „Temperature Rising“

17. September 2014

Danny Bryant

Die Temperatur steigt. Zwar nicht ins Unermessliche, aber „Temperature Rising“ ist auf alle Fälle eines der bislang besten Alben des britischen Bluesrockers. Für einige steht es vielleicht sogar auf einer Qualitätsstufe mit seinem 2007er „Just As I Am“. Kraftvoll geht es sofort mit „Best Of Me“ in die Vollen. Bryant kann sofort klarmachen, welch fulminanter und virtuoser Gitarrist er ist.

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FRANZ KIRMANN "Meridians"

4. September 2014

Franz Kirmann

With "Meridians" Franz Kirmann, who is actually one half of the Abstract-Scape-Duo Piano Interrupted, brings his second solo album onto the market. It was staged much more consistently than the debut "Random Access Memories", which was created over a long period of time.

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FRANZ KIRMANN „Meridians“

4. September 2014

Franz Kirmann

Mit „Meridians“ bringt Franz Kirmann, der eigentlich die eine Hälfte des Abstract-Scape-Duos Piano Interrupted ist, sein zweites Soloalbum auf den Markt. Es wurde weitaus konsequenter in Szene gesetzt als das noch über einen langen Zeitraum entstandene Debüt „Random Access Memories“.

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