Februar 2017

BLACKFIELD "V"

9. Februar 2017

Blackfield

It almost seemed as if Blackfield - the duo of Israel's superstar Aviv Geffen and prog/art rock jack-of-all-trades Steven Wilson - would come to an end without much fuss. Anyway, the albums only appeared when Wilson's tight schedule allowed it. In addition, Wilson seemed to leave more and more Geffen in the lead with the last two Blackfield releases. Now Blackfield report back.

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BLACKFIELD „V“

9. Februar 2017

Blackfield

Fast hatte es den Anschein, dass es mit Blackfield – dem Duo aus Israels Superstar Aviv Geffen und Prog-/Artrock-Tausendsassa Steven Wilson – ohne großes Tamtam zu Ende gehen würde. Die Alben erschienen sowieso immer nur dann, wenn Wilsons prall gefüllter Terminkalender es zuließ. Zudem schien Wilson mit den letzten beiden Blackfield-Releases mehr und mehr Geffen die Führung zu überlassen. Nun melden sich Blackfield zurück.

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DEWA BUDJANA "Zentuary"

15. Februar 2017

Dewa Budjana

After four top-class albums for MoonJune Records, Indonesian guitarist Dewa Budjana is about to lose his status as an insider tip. With the help of Steve Vai's label Favored Nations, which he was able to win as a licence partner, this should also succeed. On the double album "Zentuary" - recorded with Gary Husband (dr, key, p), Jack DeJohnette (dr, p) and Tony Levin (b, stick) - Budjana demonstrates all his skills as a composer and instrumentalist.

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DEWA BUDJANA „Zentuary“

15. Februar 2017

Dewa Budjana

Nach vier hochkarätigen Alben für MoonJune Records ist der indonesische Gitarrist Dewa Budjana drauf und dran, seinen Status als Geheimtipp zu verlieren. Mit Hilfe von Steve Vais Label Favored Nations, das er als Lizenzpartner gewinnen konnte, sollte dies auch gelingen. Auf dem Doppelalbum „Zentuary“ – eingespielt mit Gary Husband (dr, key, p), Jack DeJohnette (dr, p) und Tony Levin (b, stick) – demonstriert Budjana sein ganzes Können als Komponist und Instrumentalist.

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HORISONT "About Time"

9. Februar 2017

Horisont

Thick moustaches, tight jeans - for many Horisont have long been the secret stars of the Scandinavian retro movement. Especially in the metal scene the guys from Gothenburg have been able to gain a good reputation over the last ten years. And rightly so, then what the quintet conjures up on their fifth album "About Time" should once again make the heart of every classic rock fan rise.

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HORISONT „About Time“

9. Februar 2017

Horisont

Dicke Schnäuzer, enge Jeans – für viele sind Horisont längst die heimlichen Stars der skandinavischen Retro-Bewegung. Vor allem in der Metalszene haben sich die Jungs aus Göteborg in den letzten zehn Jahren eine fette Reputation erarbeiten können. Zu Recht, dann was das Quintett auf seinem inzwischen fünften Album „About Time“ zaubert, dürfte erneut jedem Classic-Rock-Fan das Herz aufgehen lassen.

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KLANGSTOF "Close Eyes To Exit"

9. Februar 2017

Klangstoff

The story of Klangstof reads like a musician's fairy tale. At the age of 14, Koen Van De Wardt and his parents moved from the Netherlands to Norway. There the lonely teenager seeks and finds support and warmth in the music. Inspired by Radiohead's "OK Computer" ("my only friend for a year") he learns various instruments and writes his first own songs.

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KLANGSTOF „Close Eyes To Exit“

9. Februar 2017

Klangstoff

Die Geschichte von Klangstof liest sich wie ein Musikermärchen. Im Alter von 14 Jahren zieht Koen Van De Wardt mit seinen Eltern von den Niederlanden nach Norwegen. Dort sucht und findet der einsame Teenager Halt und Wärme in der Musik. Inspiriert von Radioheads „OK Computer“ („mein einziger Freund für ein Jahr“) lernt er verschiedene Instrumente und schreibt seine ersten eigenen Songs.

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MOTHER'S CAKE "No Rhyme No Reason"

9. Februar 2017

Mother´s Cake

Prog and radio don't usually go together. An exception are the three Austrians with the allusion to Viennese Sachertorten art. The title song pops in with hammer-heavy rhythms, an over-excited voice and explosive guitar work, as usual in punk and crossover.

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MOTHER’S CAKE „No Rhyme No Reason“

9. Februar 2017

Mother´s Cake

Prog und Funk gehen normalerweise nicht zusammen. Eine Ausnahme bilden die drei Österreicher mit der Anspielung auf Wienerische Sachertorten-Kunst. Der Titelsong knallt rein mit hammerwuchtigen Rhythmen, überdrehter Stimme und explosiver Gitarrenarbeit, wie im Punk und Crossover üblich.

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