June 2014

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26. June 2014

Seven That Spells

We continue with the trilogy about the death and resurrection of Krautrock. After the first part "The Death And Resurrection Of Krautrock: AUM" released in 2011 Seven That Spells now present part two: Subtitles this time: "IO". Like the first part the album starts with "In" and ends with "Out". The psychedelic band from Croatia, founded in 2003, mixes math rock with Captain Beefheart structures on "In II".

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ASTRID SWAN "Astrid 4"

26. June 2014

Astrid Swan

The Finnish singer-songwriter Astrid Swan is back, and she has her fourth album in her luggage, which leans a bit out of the window with its title. Because legendary albums like "Scott 4", Black Sabbath's "Vol. 4" or "Led Zeppelin IV" immediately come to mind. Is the fourth album also something special in Astrid Swan's case?

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ASTRID SWAN „Astrid 4“

26. June 2014

Astrid Swan

Die finnische Singer-Songwriterin Astrid Swan ist wieder da, und im Gepäck hat sie ihr viertes Album, das sich mit seinem Titel etwas weit aus dem Fenster lehnt. Denn sofort fallen einem legendäre Alben wie „Scott 4“, Black Sabbaths „Vol. 4“ oder „Led Zeppelin IV“ ein. Ist das vierte Album auch in Astrid Swans Fall etwas Besonderes?

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HALO BLIND "Occupying Forces"

26. June 2014

Halo Blind

Is this band an enrichment or is it just shameless? This question must be allowed on the second album of the British all-star combo Halo Blind, because there has certainly been no other band in the last 15 years that has managed to record an album so close to Radiohead's work in the mid-90s. There were voices that accused the British New Artrock institution of having sacrificed their sense of melodies to a blind experimental mania after "The Bends", at the latest after "OK Computer".

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HALO BLIND „Occupying Forces“

26. June 2014

Halo Blind

Ist diese Band eine Bereicherung oder ist sie einfach nur schamlos? Diese Frage muss beim zweiten Album der britischen All-Star-Combo Halo Blind erlaubt sein, denn es gab in den letzten 15 Jahren sicherlich keine andere Band, der es gelungen ist, ein Album aufzunehmen, das so nah am Schaffen Radioheads Mitte der 90er Jahre ist. Es gab ja durchaus Stimmen, die der britischen New-Artrock-Institution vorwarfen, nach „The Bends“, spätestens nach „OK Computer“, ihren Sinn für Melodien einem blinden Experimentierwahn geopfert zu haben.

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JACK WHITE "Lazaretto"

26. June 2014

Jack White

After his restrained solo debut "Blunderbuss" Jack White finally shows himself in all the splendour of his ingenuity. The sound world of "Lazaretto" is deeply rooted in the seventies. Blues rock bands like the Rolling Stones, Led Zeppelin or Cream have been godfathers, but also the suspended Memphis Blues has left its mark. Every now and then the playful brilliance of White flashes up, but needle-sharp guitar provocations like with the White Stripes clamp the mature bard.

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JACK WHITE „Lazaretto“

26. June 2014

Jack White

Nach seinem verhaltenen Solodebüt „Blunderbuss“ zeigt sich Jack White endlich in der ganzen Pracht seines Einfallsreichtums. Die Soundwelt von „Lazaretto“ ist tief in den Siebzigern verankert. Bluesrockbands wie die Rolling Stones, Led Zeppelin oder Cream haben Pate gestanden, aber auch der abgehangene Memphis Blues hat Tupfer hinterlassen. Hin und wieder blitzt die spielerische Brillanz von White auf, doch nadelscharfe Gitarren-Provokationen wie mit den White Stripes klemmt sich der gereifte Barde.

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LUKE HAINES "New York In The '70s"

26. June 2014

Luke Haines

At the beginning there is a bitter parody of the Velvet underground song "Candy Says": "Alan Vega Says" describes how the suicide front man supposedly approaches songwriting, and the cynic of British pop, Luke Haines, doesn't leave good hair on him. Neither is Lou Reed, the New York Dolls or the underground poet Jim Carroll. Or is "New York In The '70s" more about the transfiguration of a pop-cultural scene, a transfiguration that Haines emphasizes in his songs as superficial and striking?

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LUKE HAINES „New York In The ’70s“

26. June 2014

Luke Haines

Am Anfang steht eine bitterböse Parodie auf den Velvet-Underground-Song „Candy Says“: „Alan Vega Says“ beschreibt, wie der Suicide-Frontman angeblich beim Songwriting vorgeht, und der Oberzyniker des britischen Pop, Luke Haines, lässt kein gutes Haar an ihm. Genauso wenig wie an Lou Reed, den New York Dolls oder dem Underground-Poeten Jim Carroll. Oder handelt „New York In The ’70s“ doch eher von der Verklärung einer popkulturellen Szene, einer Verklärung, die Haines in seinen Songs als oberflächlich und plakativ herausstellt?

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MASTODON "Once More 'Round The Sun"

26. June 2014

Mastodon

Three years ago the band from Atlanta had developed a bit more towards simpler structures with "The Hunter", but at the same time they had carved out some irresistible Hammersongs. The new sixth Mastodon studio album can't quite keep up. The conditions were better than ever: "The Hunter" the band lifted the success ladder a few steps higher and the straggler of the "New Wave Of American Heavy Metal" had become a real heavyweight.

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