Februar 2015

<FONT COLOR="#FFFF00">-==- PROUDLY PRESENTS

10. Februar 2015

Beardfish

Gävle is a city like Bottrop or Pirmasens - places which are not known for the fact that life rages in them. More like those where, as the saying goes, you fold up the sidewalks at night. This place on the Swedish east coast has the area code 26 and +46 is the country code for Sweden. Beardfish want to refer to their hometown with the title of their eighth longplayer.

Weiterlesen

AC/DC "Rock Or Bust"

10. Februar 2015

AC/DC

The "difficult" 15th studio album (or 16th if you look at the Australian releases): Malcolm Young had to say goodbye to being an active musician because of his dementia; his nephew Stevie, who already helped out live, replaced him. In addition the drug "problem bear" Phil Rudd arrived ten days too late in the studio in Canada to drum up his parts...

Weiterlesen

AC/DC „Rock Or Bust“

10. Februar 2015

AC/DC

Das „schwierige“ 15. Studioalbum (bzw. 16., wenn man die australischen Veröffentlichungen heranzieht): Malcolm Young musste sich wegen seiner Demenzerkrankung vom aktiven Musikantendasein verabschieden; sein Neffe Stevie, der schon live mal aushalf, sprang für ihn ein. Außerdem kam der Drogen-„Problembär“ Phil Rudd zehn Tage zu spät im Studio in Kanada an, um seine Parts einzutrommeln...

Weiterlesen

Africa Express "Africa Express Presents... Terry Riley's In C Mali"

10. Februar 2015

Africa Express

"In C" is a work of almost mythical rank. The American composer Terry Riley created it in 1964 for an indefinite number of musicians. It consists of fifty-three musical phrases that may be repeated as often as desired. Each musician decides for himself when to switch from one phrase to the next.

Weiterlesen

Africa Express „Africa Express Presents… Terry Riley’s In C Mali“

10. Februar 2015

Africa Express

„In C“ ist ein Werk von beinahe mythischem Rang. Der US-amerikanische Komponist Terry Riley schuf es 1964 für eine unbestimmte Anzahl von Musikern. Es besteht aus dreiundfünfzig musikalischen Phrasen, die beliebig oft wiederholt werden dürfen. Jeder Musiker entscheidet selbst, wann er von einer Phrase zur nächsten wechselt.

Weiterlesen

ALCOHOLIC FAITH MISSION "Orbitor"

19. Februar 2015

Alcoholic Faith Mission

Alcoholic Faith Mission gave us great pleasure in 2012 with the record "Ask Me This" and the adventurous, artfully turned vocal arrangements that could be heard on it. The small, fine indie troupe from Denmark had needed four attempts, until they knew how to convince with an album completely.

Weiterlesen

ALCOHOLIC FAITH MISSION „Orbitor“

19. Februar 2015

Alcoholic Faith Mission

Alcoholic Faith Mission machten uns 2012 mit der Platte „Ask Me This“ und den darauf zu vernehmenden abenteuerlustigen, kunstvoll gedrechselten Gesangsarrangements große Freude. Die kleine, feine Indietruppe aus Dänemark hatte vier Anläufe gebraucht, bis sie mit einem Album vollständig zu überzeugen wusste.

Weiterlesen

BEARDFISH „+4626-COMFORTZONE“

10. Februar 2015

Beardfish

Gävle ist eine Stadt wie Bottrop oder Pirmasens – Orte, die nicht dafür bekannt sind, dass in ihnen das Leben tobt. Eher solche, wo man nachts, wie der Volksmund sagt, die Bürgersteige hochklappt. Besagter Ort an der schwedischen Ostküste hat die Vorwahl 26. Und +46 ist der Ländercode für Schweden. Beardfish wollen mit dem Titel ihres achten Longplayers also auf ihre Heimatstadt verweisen.

Weiterlesen

BLIND GUARDIAN "Beyond The Red Mirror"

10. Februar 2015

Blind Guardian

Also with "Beyond The Red Mirror" Blind Guardian remind us of "Imaginations From The Other Side" and "Nightfall In Middle Earth". Album number 10 of the fantasy metal band can clearly be identified as the successor of "At The Edge Of Time". But the Krefelder wouldn't be Germany's most creative power metal band if they didn't present new facets of their impressive musicality again this time.

Weiterlesen

BLIND GUARDIAN „Beyond The Red Mirror“

10. Februar 2015

Blind Guardian

Auch mit „Beyond The Red Mirror“ erinnern Blind Guardian an „Imaginations From The Other Side“ und „Nightfall In Middle Earth“. Album Nummer 10 der Fantasy-Metaller ist damit eindeutig als Nachfolger von „At The Edge Of Time“ zu identifizieren. Doch die Krefelder wären nicht Deutschlands kreativste Power-Metal-Band, würden sie nicht auch diesmal neue Facetten ihrer beeindruckenden Musikalität präsentieren.

Weiterlesen